Woon jij ver weg van de sportschool? Lees dan deze tips hoe je gemakkelijk ernaartoe kunt gaan

Woon jij ver weg van de sportschool? Lees dan deze tips hoe je gemakkelijk ernaartoe kunt gaan

Heb je een abonnement afgesloten bij een superfijne en gezellige sportschool, waar al jouw vrienden ook sporten en goede begeleiders zijn? Alleen, is bij nader inzien de locatie redelijk ver weg van je huis? Dan hebben wij voor jou een paar gouden tips op een rijtje gezet die het jou makkelijker maken om zonder gedoe en op een sportieve manier je naar de gym te leiden. Dus waar wacht je op, lees snel verder voor meer informatie.

Hardlopen

Voor de extreem gedreven sportievelingen onder ons, is hardlopen een superhandige manier om naar de sportschool te gaan. Op deze manier heb je al een heerlijke warming-up erop zitten waardoor je meteen aan de slag kunt gaan met de vele gewichten. Op deze manier train je je conditie, heb je een prachtige route door de stad of natuur erop zitten én bouw je veel spiermassa op. Het enige nadeel is dat je ook nog terug moet rennen. Dit kan vervelend zijn wanneer je een pittige sessie erop hebt zitten.

Schaf een e-bike aan

Heb je een fiets in de schuur staan, maar is de afstand toch te groot? Dan raden we je aan om een e-bike aan te schaffen. Er zijn tientallen merken in verschillende prijscategorieën die je kunt kiezen. Denk aan een van de Nederlandse beste elektrische fiets merken als: Batavus, Gazelle, Sparta, maar ook vanMoof. Het voordeel is, zeker na een intensieve training, dat je op je gemak heerlijk terug naar huis kunt fietsen. Wil je graag een elektrische fiets kopen? Neem dan een kijkje op de website van Fietsshop Haren. Genoeg keuze van de beste kwaliteit!

Carpoolen

Aangezien veel van je vrienden bij dezelfde sportschool trainen, is het naast samen in de gewichten slingeren ook leuk om te carpoolen. Op deze manier heb je een lift voor de heen-en-terugreis. Zorg er wel voor dat je goed met elkaar af spreekt welke dagen jullie naar de sportschool gaan, anders zit je alsnog zonder lift.

Waarom een personal trainer inhuren?

Waarom een personal trainer inhuren?

Sporten is gezond. Toch kun je sporten (en met name fitness) inrichten zoals je zelf wilt, om het doel die jij voor ogen hebt te behalen. Wil je sporten om sterker te worden? Of is conditie belangrijker voor jou? Of misschien wil je gewoon fitter en zelfverzekerder zijn. Al deze doelen vergen een eigen strategie en aanpak. Een personal trainer kent de slagen van de zweep en kan jou precies vertellen hoe je jouw doelen bereikt. Bovendien houdt een personal trainer je scherp, zodat je niet van je doelen afwijkt. Meer weten over waarom je een personal trainer moet inhuren? Lees dan verder! 

De beste personal trainers van Nederland 

De beste personal trainers van Nederland vind je in Den Haag. Personal training Den Haag bij Benefit Studio bied je de hoogste mogelijk certificering in de Benelux. Wanneer je verzekerd wilt zijn van goede resultaten en een fijne begeleiding kun je hier dan ook terecht! 

Wanneer een personal trainer raadplegen? 

Wanneer je onzeker bent over je fysieke mogelijkheden of je kampt met een blessure is een personal trainer een verstandige keuze. Maar ook wanneer je probeert af te vallen of wanneer het je niet lukt om je sportieve doelen te behalen kan een personal trainer veel meerwaarde bieden. In de praktijk zien we vaak dat sporters op hetzelfde niveau blijven hangen. Door te werken met een gecertificeerde personal trainen breng je de groei terug in jouw sportprestaties. 

Veiligheid, motivatie en een persoonlijk plan 

De grote voordelen van sporter onder het toeziend oog van een personal trainer zijn veiligheid, motivatie en een persoonlijk plan. Allereerst veiligheid: de personal trainer houdt een oogje in het zeil en zorgt ervoor dat je alle oefeningen goed uitvoert en dat er geen blessures ontstaan. Ook liggen motivatieproblemen op de loer bij sportieve activiteiten, door te werken met positieve feedback en vaste afspraken zul je minder motivatieproblemen ervaren. Last but not least maken personal trainers een persoonlijk plan afgestemd op jouw huidige fysieke situatie en de gewenste situatie. Zo werk je strategisch aan een doel. 

Hoe kun je het best starten met krachttraining voor vrouwen?

Hoe kun je het best starten met krachttraining voor vrouwen?

De woorden ‘Ik wil trainen´, kunnen al eens door je gedachten zweven, ook bij jou als vrouw. Maar de vraag is vaak hoe je dit het beste doet. Wij kunnen je al wat op weg helpen met enkele handige tips en tricks.

Je spieren trainen, hoe doe je dit?

Het is misschien eerst en vooral belangrijk om te weten dat je zeker 1 rustdag per week moet hebben. Dit doe je dan zodat je lichaam een dagje heeft om te herstellen. Dit herstel is vooral belangrijk omdat je ongeveer 2 keer per week je spiergroepen moet overbelasten. Ook is het zeer belangrijk dat je weet dat je niet enkel met apparaten mag trainen. De reden hiervoor is de volgende: als je vaak apparaten gebruikt om te trainen en raar of zelden oefeningen doet met losse gewichten, gaan je spieren minder groeien. Tenslotte is het ook erg belangrijk dat je altijd voor een krachttraining enkele warm-up-oefeningen doet.

Je leefstijl maakt ook een verschil

Een gezonde leefstijl is natuurlijk ook belangrijk als je gaat trainen. We spreken dan natuurlijk niet enkel over voeding maar ook over je slaappatroon. Wij gaan voor jou enkele belangrijke punten opsommen voor een gezonde leefstijl tijdens het trainen.

  •   Voldoende slaap is zeker belangrijk als we spreken over een gezonde leefstijl.

Als je te weinig slaapt heb je veel sneller honger doordat je te weinig energie verkrijgt tijdens het slapen. Ook het verteringsstelsel werkt dan minder goed. Tenslotte krijg je ook minder spieren omdat je te weinig energie hebt om goed te kunnen bewegen en trainen.

  •   Op je voeding letten is ook belangrijk tijdens een krachttraining.

Ten eerste wordt er aangeraden veel water te drinken. Dit omdat je dan niet snel uitdroogt maar ook omdat het de maag vult en je zo minder snel honger krijgt. Ook proteïnen of beter gezegd eiwitten zijn belangrijk omdat zij de groei van spieren positief beïnvloeden.

Waar vind je meer handige tips en tricks?

Als je meer tips wilt voor krachttraining voor vrouwen raden we jou de site krachttraining-vrouwen.nl aan. Hierop vind je meer handige info over krachttraining, ongeacht of je net begint of al een gevorderd trainster bent.

 

Fitnessapparatuur voor thuis

Fitnessapparatuur voor thuis

Wil jij beginnen met thuis sporten en ben je op zoek naar fitnessapparatuur?  Dan is de keuze enorm. Wij begrijpen dat het daarom lastig is om de juiste fitnessapparatuur aan te schaffen. Je gaat natuurlijk niet de gehele sportschool in huis halen. Hier is niet genoeg ruimte voor en dit kost waarschijnlijk ook net iets te veel. Ben je op zoek naar fitnessapparatuur voor thuis waarmee je snel resultaat kan behalen? Lees dan zeker even verder. Wij vertellen je meer over de beste fitnessapparaten waarmee jij snel en op een goede manier je fitnessdoelen kunt behalen. Lees je mee?

Krachttraining en cardio

Is je doel om vet te verliezen? Dan denk je natuurlijk al gauw aan cardio. Wat veel mensen echter niet weten, is dat een combinatie van krachttraining en cardio de beste manier is om gezond af te vallen. Vaak bepaalt het trainingsdoel of je beter eerst krachttraining kunt doen of juist eerst cardio. Als je wilt afvallen of conditie wilt opbouwen kun je het beste eerst cardio doen en dan pas krachttraining. Wil je sterker worden? Dan kun je beter beginnen met de gewichten en daarna in beweging komen. Een goede combinatie van krachttraining en cardio helpt je sneller met het behalen van je doelen!

Roeitrainer

Houd je van intensief trainen? Dan is een roeimachine precies wat je zoekt. Tijdens het roeien gebruik je namelijk spieren door heel het lichaam en werk je aan kracht in je benen, rug, biceps, triceps en schouders. Kortom, een complete cardiotraining waarmee je veel spieren pakt. Ben je op zoek naar de beste roeitrainer? Een roeitrainer kopen doe je bij Fitvooralles.nl!

Crosstrainer

Doe je liever aan duurtraining of cardio op een gemiddelde intensiteit? Dan biedt een crosstrainer de perfecte oplossing. Er zijn onwijs veel crosstrainers online te vinden. Wanneer je een nieuw fitnessapparaat aanschaft, dan ben je natuurlijk op zoek naar kwaliteit. De beste crosstrainer vind je bij fitvooralles.nl

De beste sportmassage tegen blessures

Sport jij veel en wil je ervoor zorgen dat je zo min mogelijk last krijgt van blessures? Kies dan voor de beste sportmassage tegen blessures van FitGrid. FitGrid doet er alles aan om mensen fit te houden met behulp van de beste sportmassage tegen blessures. Wanneer je hiervoor kiest, dan is het goed om te weten dat dit de doorbloeding verbeterd, hierdoor herstel je beter en voorkom je dat je geblesseerd raakt. Ook weet je beter hoe je lichaam er daadwerkelijk voor staat. Zo zou je uiteindelijk je training hierop aan kunnen passen. Verder is dit handig voor als je last hebt van je gewrichten en voor als je echt heel serieus bezig bent met sport. Wanneer dit het geval is, dan wil je natuurlijk zo goed mogelijk zorgen voor je lichaam. Mocht jij interesse hebben in zo’n massage, dan raden we het je zeker aan om eens een kijkje te nemen op de website van bovenstaande aanbieder. Zij hebben experts in dienst die jou zo goed mogelijk willen helpen.

Wat is er nog meer mogelijk?

FitGrid staat niet alleen voor je klaar op het moment dat je op zoek bent naar een goede sportmassage tegen blessures. Zij staan ook voor je klaar op het moment dat je aan de slag wilt gaan met een personal trainer. Mocht dit het geval zijn, dan kunnen zij jou namelijk ook perfect helpen. Zij hebben experts in dienst die er alles aan zullen doen om jou het beste uit jezelf te laten halen. Dit is het geval tijdens het trainen, echter vertellen zij jou tijdens de training ook hoe jij het beste een oefening uit kunt voeren. Zo train je ook goed op het moment dat je zonder de trainer aan de slag gaat. Eigenlijk leer je het beste uit jezelf te halen en dat is natuurlijk super. Met de beste sporthorloge van nu kun je daarom ook handig bij houden hoe jouw training verloopt. Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden van deze aanbieder, dan raden we het je zeker aan om een kijkje te nemen op hun website. Hier heb je ook de mogelijkheid om een vrijblijvend gesprek aan te vragen. Tijdens dit gesprek kunnen zij jou vertellen hoe ze je het beste kunnen helpen en je zit nog nergens aan vast, dat is toch top?

Voeding is heel belangrijk

Je kunt keihard trainen, maar mocht je niet goed eten, dan zal er niet heel veel gebeuren. Vind jij het lastig om op je eten te letten en weet jij niet goed hoe je dit het beste kunt doen? Dan raden we het je aan om een personal trainer in te schakelen. Naast het trainen zelf zorg deze er namelijk ook voor dat je een schema op maat krijgt. Hoe mooi is dat?

Fysiotherapie of massage in Nieuwland?

Fysiotherapie of massage in Nieuwland?

Fysiotherapie wordt vaak verward met massage. Fysiotherapie wordt steeds populairder, maar velen weten nog steeds niet goed wat deze therapie inhoudt. Het wordt vooral vaak verward met massage. Het grootste verschil is dat, terwijl massage vooral de symptomen aanpakt, het doel van fysiotherapie is om óók de oorzaak aan te pakken. Dit is de enige manier om verbetering op lange termijn te bereiken. Een fysiotherapeutische behandeling kan dus zeker worden aangevuld met massage, maar het gaat veel verder. In de ‘gereedschapskist’ van fysiotherapeuten zitten veel verschillende technieken en trainingsvarianten. Zo kunnen deze professional elke patiënt specifiek behandelen. Maar er ook voor zorgen dat de patiënt flexibel blijft. Ze spelen daarnaast in op alles wat zich tijdens de behandeling aandient.

In het algemeen is fysiotherapie een van de vele therapeutische disciplines die tot doel hebben de patiënt in staat te stellen zijn of haar gewone dagelijkse leven weer op te pakken.

Trend naar actieve therapie

Lange tijd konden fysiotherapeuten niet terugvallen op bewezen kennis. De therapie genoot dan ook geen al te beste reputatie. De laatste jaren is dit aanzienlijk veranderd. Nieuwe wetenschappelijke bevindingen tonen aan dat fysiotherapie in vele opzichten doeltreffend is. Dit geldt met name voor actieve therapie. Dit betekent onder meer oefeningen om te versterken, te rekken of het uithoudingsvermogen te verbeteren. Studies tonen aan dat actieve therapie een langdurig effect kan hebben op rugpijn, bijvoorbeeld. Deze nieuwe kennis is de reden waarom de fysiotherapie steeds meer afstapt van passieve therapie.

Bewegingsbeperkingen daarentegen worden steeds meer verbeterd door mobilisatie, een passieve vorm van therapie. Baden, wraps, fango (minerale modder van vulkanische oorsprong die op de huid wordt aangebracht) of massage hebben de neiging op de achtergrond te raken.

Therapie, maar ook preventie of verlichting

Fysiotherapie is op vele gebieden te vinden, met verschillende overkoepelende en soms interdisciplinaire doelstellingen:

  • Bij revalidatie wordt geprobeerd de patiënt zo pijnvrij mogelijk en met volledige functionaliteit terug te krijgen in het dagelijks leven, werk en sport.
  • Een goed voorbeeld dat kan worden gebruikt om preventie te beschrijven is rugpijn. Nadat de patiënt zijn pijn met behulp van fysiotherapie heeft kunnen verminderen, wordt geprobeerd deze toestand op langere termijn te stabiliseren. En een nieuwe episode van pijn te voorkomen. Medische trainingstherapie (MTT) wordt vaak voorgeschreven voor deze preventieve maatregel. De patiënt traint met een programma dat is afgestemd op zijn of haar behoeften.
  • Fysiotherapie is echter ook actief in palliatieve situaties. Dat wil zeggen, bij ziekten die niet meer te genezen zijn, zoals kanker. Het hoofddoel hier is pijnbestrijding.
Wil je je eigen bidon bedrukken?

Wil je je eigen bidon bedrukken?

Je eigen bidon bedrukken

Je hebt het misschien al wel eens voorbij zien komen: bidon bedrukken. Een nieuw aanbod in de wereld van het plaatsen van persoonlijke afbeeldingen op diverse voorwerpen. Maar als je kijkt naar de meeste sites die deze dienst aanbieden, moet je al gauw meerdere exemplaren bestellen. Kun je ook op deze sites terecht als je slechts een enkele bidon wil hebben? Jazeker! Houd er alleen rekening mee dat je waarschijnlijk niet de meest duurzame exemplaren zal kunnen versieren met een persoonlijke afbeelding. Meestal blijf je beperkt in je keuze tot plastic bidons. Maar dat is geen enkele reden om te bedenken dat je het daarom maar moet laten.

 

Een enkele bidon bedrukken

Een enkele bidon bedrukken kan dus wel. Alleen ben je waarschijnlijk beperkt tot de plastic bidons. De duurzamere en stevigere exemplaren van metaal zijn meestal alleen met een persoonlijke opdruk te verkrijgen als je ze met tientallen, zo niet honderden exemplaren tegelijk bestelt. Maar niet getreurd, de meeste plastic bidons die worden aangeboden om te bedrukken, zijn niet meteen van wegwerpkwaliteit. Bedenk: het zijn geen wegwerpflesjes. Bidons zijn herbruikbaar, wasbaar in de vaatwasser en gaan dus lang mee. Pas na een keer of veertig reinigen zal de kans bestaan dat je afbeelding wat vervaagd. Veertig keer hergebruiken, daar kan een simpel plastic flesje niet tegenop!

 

Een bidon bedrukken en ontwerpen

Een bidon betrokken met een foto is meestal niet de enige dienst die wordt aangeboden op websites die een gepersonaliseerde bidon aanbieden. Je kan hem meestal ook naar je eigen wensen ontwerpen. Van de kleur van de nippel en de dop tot een compleet patroon van kleuren, of andere thematische kleine afbeeldingen. Het hoeft zeker niet op te houden bij een logo of een naam. Bijna alles wat je kan bedenken, kan je in principe op zo’n handige drinkfles laten afbeelden.  Experimenteer dus uitgebreid met verschillende kleurencombinaties, plaatsing van de afbeelding op de bidon en natuurlijk met de afbeelding zelf. Net zolang tot jij een bidon hebt ontworpen die jou helemaal vrolijk maakt of aanzet om eens flink wat te zweten tijdens het sporten!

Bidons of andere producten laten bedrukken? Ga naar Relatiegeschenken.nl!

Oefeningen die elke fanatieke sporter aanbeveelt

Oefeningen die elke fanatieke sporter aanbeveelt

Hoewel het sporten en fitnessen in sportscholen het afgelopen jaar wat lastig is geweest, is het toch wel ontzettend belangrijk dat we goed blijven bewegen. De hele dag zitten (bij een kantoorbaan) en dan ’s avonds je favoriete serie kijken op Netflix is wellicht lekker, maar is natuurlijk niet goed voor je gezondheid. Regelmatig bewegen, ook al is het een korte wandeling is dat al een goed begin. Niet iedereen hoeft de nieuwe hunk te worden op het strand, maar jezelf fit voelen geeft een fijn gevoel. We hebben een aantal oefeningen op een rijtje gezet die daarbij helpen.

Armen trainen

We zullen met name inzoomen op trainingen die ook thuis goed uit te voeren zijn, maar zullen soms ook even een uitstapje maken naar de sportschool. Je armen kun je zelf eenvoudig trainen bijvoorbeeld door verschillende varianten van opdrukken te doen, je kunt het jezelf zo moeilijk maken als je zelf wilt. Zo kun je proberen met één hand op te drukken of in een X-houding te hebben. Opdrukken is en zal altijd een goede oefening zijn, doordat je er niet veel voor nodig hebt maar wel zeer effectief kunt trainen. Ga je verder dan enkel opdrukken en je specifieke spieren in je armen trainen (biceps en triceps) zul je wat gevarieerder moeten trainen. Wil je je biceps thuis trainen, dan is het handig om een dumbbell te hebben. Deze zijn online verkrijgbaar en zijn in sommige gevallen ook verstelbaar waardoor je de ene keer wat meer gewicht kan pakken dan de andere keer. Met dumbells zijn wel zo’n 5 goede oefeningen te bedenken voor beide spiergroepen.

Borst trainen

Naast gespierde armen wordt vaak ook de borst goed getraind. De borstspieren zijn goed te trainen als je een halterbank hebt. De beste halterbanks zijn verstelbaar, maar kunnen soms best prijzig zijn. Het beste is om de halterbank bij de sportschool te gebruiken om goede oefeningen uit te voeren. Een goede oefening voor je borstspieren voor je ook uit met dumbells en heet de flat-bench dumbbell press. Hierbij train je naast je gebruikelijke borstspieren ook je stabiliteitsspieren. Het is een variant van het bankdrukken, maar hebben dus ook nog effect op de andere spieren. Hierin kun je ook in houding weer variëren, de naam veranderd (flat-bench) veranderd dan wel, en biedt je veel mogelijkheden. 

Dit zijn de twee meest gebruikte spiergroepen (onder mannen) en deze worden vaak ook gezien als leukste oefening (al is dat natuurlijk nog steeds erg subjectief), doordat ze direct goed zichtbaar zijn nadat je ze goed hebt getraind.

Op zoek naar sportkleding? Koop hier je sportlegging!

Waarom fitness de essentie is van algehele wellness

Als u op zoek bent naar algehele wellness, dan heb je te weten dat fitness is de essentie van het. In tegenstelling tot populaire perceptie, het bereiken van fitness is niet zo moeilijk. Je de geschiktheid van een persoon niet beoordelen door alleen maar naar die persoon te kijken. Ervaringen hebben me geleerd dat de fitste uitziende persoon misschien niet degene die indruk op je met zijn of haar fitness niveaus.

Het heeft dus geen zin om onrealistische opvattingen over fitness te hebben. Wat fitness betreft, de gezondheid van je hart is uiterst belangrijk. Waarschijnlijk ontbreekt het je aan een typisch “fit” uitziend lichaam. Maar dat betekent niet dat je niet fit bent. U fit zijn, ongeacht de manier waarop uw lichaam eruit ziet.

Cardio fitness is een echte maatstaf voor fitness. Als je echt serieus over fitness, dan moet je je energie kanaliseren om de gezondheid van je hart te verbeteren. Wanneer je hart gezond is, zullen andere aspecten zoals verhoogde longcapaciteit, sterke botten, sterke spieren, gewichtsverlies, enz.

In de wereld van vandaag geobsedeerd door fitness, hebben we ingewikkeld het concept van fitness. Volgens de basisdefinitie, fitness is alles over uw vermogen om uw dagelijkse klusjes uit te voeren zonder vermoeidheid. Een fitte persoon zal in staat zijn om zijn klusjes uit te voeren met alertheid en kracht. Vroeger hadden mensen dat vermogen. Ze waren allemaal fysiek actief.

Ze waren allemaal fit. Dus, er was geen noodzaak om te praten over fitness. Echter, dingen zijn veel veranderd. Leefstijlziekten zijn tegenwoordig gemeengoed geworden. We doen zeer weinig fysieke activiteiten als onze banen dwingen ons om vastgelijmd te blijven aan onze stoelen de hele dag lang met nul fysieke activiteit.

En dat heeft bijgedragen aan veel leefstijlziekten. Geen wonder waarom we praten over fitness meer deze dagen, omdat we allemaal bezorgd over onze fitness niveaus. Gebrek aan fysieke activiteiten maakte ons gevoelig voor allerlei gezondheidsproblemen.

Fitness kleding kopen?

Hoe maak je het als een fitness-model!

Mensen die mijn spullen volgen weten dat ik over het algemeen schrijven over voeding, supplementen, opleiding, en andere onderwerpen die meer wetenschappelijk gebaseerd dan subjectieve onderwerpen, zoals wat wordt behandeld in dit artikel. Ik besloot om mijn wetenschap geek persona kaf, en schrijven over een onderwerp dat ik ken zal nuttig zijn voor duizenden would-be en willen fitness modellen.

Evenals een bekende “hardcore” wetenschap-gebaseerde geen BS schrijver, waarom ik schrijf wat sommigen zullen waarnemen als een “pluis” artikel? In de loop der jaren heb ik gekregen honderden, misschien wel duizenden, van meisjes die mij vragen via e-mail, brieven, of in persoon “hoe word ik een fitness-model Will? Je zit al heel lang in het vak, jij zou het zeker moeten weten.” Ik krijg dit van nieuwelingen en ik krijg dit van vrouwen die zijn op het een tijdje, maar zijn niet in staat geweest om “break-in” effectief.

Het feit is, ik heb in de fitness, gezondheid, en bodybuilding biz een lange tijd, en hoewel ik bekend sta als een wetenschap en voeding op basis van “goeroe” type, heb ik opgeleid veel een fitness atleet en beoordeeld fitness en figuur / bikini shows voor de NPC, Fitness America, Fitness USA, en andere federaties, alsmede gezien marketing en zakelijk advies aan allerlei atleten, met inbegrip van fitness modellen. Dus, het is niet zo ver gezocht als het lijkt dat ik ga deze ruimte te gebruiken om een niet-wetenschappelijk onderwerp te dekken, dat wil zeggen, hoe men gaat over het feit dat een fitness-model.

Dit artikel zal nuttig zijn voor zowel ervaren als beginnende types op zoek naar “break-in” in de biz. Als u al een professionele en succesvolle fitness-model, ik weet zeker dat je nog steeds verzamelen wat nuttige informatie uit dit artikel.

Ten eerste het slechte nieuws, is er geen een manier om een succesvol fitnessmodel te worden. Er is geen enkel pad of een magisch geheim.